Edicions anteriors

XIV Premis el CAC a l'escola

Treball  Categoria A. Alumnat i Centres Educatius
    Educació infantil segon cicle i educació primària cicle inicial

    Primer premi
    Autor/s: Escola Angeleta Ferrer (Mataró) - Curs: P4 Els conills
    Títol: Què hi veus? Fixa-t'hi bé
    Resum:

    Projecte desenvolupat en el marc d'un pla d'acció tutorial i d'un projecte d'alfabetització de la imatge que treballa l'anàlisi de les emocions a partir de les fotografies i de l'ús de la càmera fotogràfica. Els alumnes analitzen i experimenten la manipulació d'imatges i s'inicien en la gravació.

      Treball

      Audiovisual

    Segon premi
    Autor/s: Escola Turó del Cargol (Barcelona). Curs: 2n
    Títol: Aprenem amb les tauletes digitals
    Resum:

    Aquest projecte té per objectiu la incorporació de les tauletes a l'aula per tal d'afavorir els processos d'aprenentatge en totes les seves vessants. Les tauletes digitals es fan servir per crear coneixements, comunicar què fan i què aprenen, crear històries, fer fotografies, enregistrar vídeos i àudios, etc.

      Treball

      Audiovisual


    Educació primària cicle mitjà i cicle superior

    Primer premi
    Autor/s: Escola Vedruna Manlleu (Manlleu). Curs: 4t A, B i C
    Títol: De la imatge fixa al moviment
    Resum:

    Projecte transversal que utilitza la fotografia com a mètode d'expressió artística i plàstica per mitjà de l'ús de la càmera fosca, del revelat de negatius, de les joguines òptiques o un taller de pixelació desenvolupat en el marc del Festival de Curtmetratges de Manlleu.

      Treball

     Audiovisual

    Segon premi
    Autor/s: Escola Sant Josep Oriol (Barcelona) - Cursos: 6è
    Títol: Això no és un tutorial 
    Resum:

    L'escola presenta un tutorial de cinema i de llenguatge cinematogràfic elaborat amb la voluntat d'ensenyar alguns termes de la gramàtica audiovisual i algunes parts de la realització d'una pel·lícula , com la feina dels actors i dels guionistes.

     Treball

     Audiovisual


    Educació secundària obligatòria

    Primer premi
    Autor/s: Col·legi Sant Miquel dels Sants (Vic) - Curs: 4t d'ESO
    Títol: The note
    Resum:

    Emmarcat en l'assignatura de llengua i literatura catalanes, els alumnes treballen sobre l'autora vigatana Mª Àngels Anglada i la seva novel·la El violí d'Auswichz, amb l'objectiu de crear nous continguts a partir de l'obra; s'agrupen en funció de les seves afinitats i desenvolupen nous formats sobre l'obra. The note és el videoclip creat per un dels grups.

     

     Treball

     Audiovisual

     

    Segon premi
    Autor/s: Institut la Garrotxa (Olot) - Curs: 4t d'ESO
    Títol: Fugir
    Resum:

    Projecte realitzat des de l'Àrea de Visual i Plàstica i Música pel concert de Nadal, que es prepara al voltant d'un tema escollit pels alumnes, amb diverses cançons i un muntatge audiovisual. La temàtica és l'assetjament escolar i explica la història de tres personatges que els hi canvia la vida a partir d'un accident que pateixen.  

      Treball

      Audiovisual 


    Educació secundària postobligatòria

    Primer premi
    Autor/s: Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona) - 1r de Batxillerat
    Títol: Treballant el reportatge fotogràfic en vídeo
    Resum:

    Projecte de l'assignatura de Cultura Audiovisual per treballar la fotografia en relació amb el documental i el reportatge fotogràfic. Treballen qüestions relacionades amb el tipus de pla, els angles de visió, la il·luminació, la velocitat d'obturació, l'obertura del diafragma, etc. També analitzen la fotografia de Sebastiao Salgado i el documental La sal de la tierra.

      Treball

     Audiovisual

    Segon premi
    Autor/s: Institut Vallès (Sabadell) - Curs: 2n de batxillerat
    Títol: Segueix el cicle, recicla
    Resum:

    Treball desenvolupat en el context de l'assignatura de Cultura Audiovisual. Els alumnes realitzen un campanya publicitària de conscienciació, fent una feina prèvia per aprendre sobre la producció d'imatges i els llenguatges audiovisuals. La campanya inclou 3 espots publicitaris, 3 anuncis gràfics i 1 falca radiofònica. 

      Treball

      Audiovisual


   Categoria A. Treballs de recerca

    Primer premi
    Autor/s: Guifré Serrano Garcia - Escola Pia (Sabadell) 
    Títol: Far Vus? Per què? Viatge a les tenebres de la Xoà
    Resum:

    Treball de recerca que contextualitza la Xoà, buscant informació a través de webs institucionals, publicacions i entrevistes a experts i supervivents. Explica en primera persona com es va plantejar el documental i aprofundeix en el moment històric de la persecució dels jueus per aprendre sobre el racisme, la xenofòbia i l'homofòbia. 

      Treball

     

    Segon premi
    Autor/s: Carles Farràs Martínez - Escola Súnion (Barcelona)
    Títol: Un passeig pels oficis: un projecte audiovisual amb vocació de servei
    Resum:

    Treball de recerca on l'alumne es proposa crear un producte audiovisual que doni a conèixer als joves les oportunitats que ofereixen els cicles formatius. Presenta un documental sobre els oficis a la indústria tèxtil. 

      Treball

     

    Menció
    Autor/s: Inés Marín Rovira - Santa Teresa Ganduxer (Barcelona)
    Títol: Barcelona a través del objetivo 
    Resum:

    Treball fotogràfic que fa un recorregut històric per l'urbanisme i els esdeveniments de Barcelona des del naixement de la fotografia. Estudia tres fotògrafs i les qüestions tècniques que més es destaquen. 

      Treball

      Audiovisual

    Menció
    Autor/s: Clara Orpinell i Noelia Jurado - Institut Polinyà (Polinyà)
    Títol: La màgia de ser jo mateixa
    Resum:

    Treball de recerca amb una part inicial teòrica sobre els estereotips en la moda a occident, així com una breu història sobre la indumentària. En la part pràctica les alumnes creen un bloc amb diversos articles sobre les dones i els estereotips

      Treball

      Audiovisual

    Menció
    Autor/s: Guillem Colet i Miquel Petit - Jesuïtes-Sagrat Cor de Jesús (Barcelona)
    Títol: La realitat dels negocis ètics. La Responsabilitat Social Corporativa, on és i cap on va
    Resum:

    Reportatge sobre la RSC, amb diverses entrevistes a professionals que expliquen què fan les empreses amb RSC. 

      Treball

      Audiovisual


   Categoria B. Professorat
                                      
    Primer premi
    Autor/s: Francesc Casabella Planas - Institut Consell de Cent (Barcelona)
    Títol: Cultura Audiovisual - Batxillerat Artístic
    Resum:

    Conjunt d'experiències artístiques i educatives en comunicació audiovisual adreçades als alumnes de batxillerat. Es presenta un bloc amb informació teòrica i pràctica d'alt nivell estètic i filosòfic, amb diversos apartats, fotografia, vídeo, explicacions teòriques, cartellera virtual, etc. 

      Treball

     Audiovisual

    Segon premi
    Autor/s: Josep Maria Casals, Maria Pilar Cortés, Sandra Gòdia, Jordi Gòdia, Sergi Vela i Andrea Zapater - Centre educatiu El Segre (Lleida)
    Títol: Espurnes pedagògiques. Espurnes de diversitat
    Resum:

    Experiència audiovisual que té per objectiu promoure l'ús del català entre els joves de centres educatius de justícia juvenil; els mitjans audiovisuals s'utilitzen per motivar a l'alumnat i per crear productes visualment atractius. Els joves esdevenen booktubers i presenten, comenten i recomanen llibres en català. 

     Treball

     Audiovisual

    Menció
    Autor/s: David Melgar, Ada Jiménez, Janet Riambau - Camp d'aprenentatge Pau Casals (Coma-Ruga - El Vendrell)
    Títol: Al país blanc 
    Resum:

    Experiència audiovisual que té per objectiu per arribar als centres educatius d'arreu del país un missatge per prendre consciència de la situació dels refugiats. A través d'un vídeo clip es fa arribar un missatge solidari i es dóna a conèixer una cançó. 

     Treball presentat

     Audiovisual


   Categoria B. Professorat Educació Especial
                                      
    Primer premi
    Autor/s: Jordi Alberti Sanabria, Maria Clara Ferrer Palacios i Elisabeth Mauri Maldonado - Escola Àuria (Igualada)
    Títol: Un Nadal d'emocions
    Resum:

    Experiència audiovisual per treballar les emocions que serveix, alhora, per presentar les pissarres digitals. En el context de les festes de nadal s'opta per fer un vídeo per treballar les emocions, la creació de la història, la identificació de les emocions amb colors, etc.  

      Treball

      Audiovisual


    Segon premi
    Autor/s: Lluís Booth Olesti - Escola d'Educació Especial La Muntanyeta (Tarragona)
    Títol: Love is the only way
    Resum:

    Experiència de gravació d'un booktrailer utilitzant la tècnica del Chroma key, treballada amb un grup de sis alumnes d'entre 12 i 15 anys. Setmanalment llegeixen un capítol del llibre i busquen imatges per internet dels llocs que visita l'autor. El jurat valora l'aportació multidisciplinària dels professionals que hi treballen així com la normalització i la integració de l'alumnat. 

      Treball

      Audiovisual


  XIV Convocatòria dels premis el CAC a l'escola
  Correcció de les bases de convocatòria
XIV Veredicte dels Premis el CAC a l'escola


Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)

  • Carrer dels Vergós, 36-42 
  • 08017 Barcelona


Contacte

  • Tel. 93 557 50 00 
  • Fax. 93 557 50 01