X Premis El CAC a l'escola

Educació infantil segon cicle i primària cicle inicial
    Autor/s: Escola Sant Josep Oriol (Barcelona)
    Títol: Un lipdub des de l'etapa d'infantil

Enregistrament d'un lipdub que es prepara des de les classes de P3, P4 i P5 i el seu professorat, i on participa tot el centre. El tema principal del projecte és la pau i els valors que se li associen. Un projecte transversal on s'integren múltiples llenguatges (corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic).

Autor/s: Escola Circell (Moja - Olèrdola)
    Títol: Màgia Circell

Experiència realitzada dins el taller d'imatge i so de cicle inicial que consisteix a fer petits trucs de màgia a partir de tècniques audiovisuals. Es tracta d'una iniciació en el llenguatge audiovisual en què s'ha introduït l'alumnat en els conceptes bàsics de planificació i producció.

Autor/s: Escola d'Alfés (Alfés)
    Títol: Els contes oblidats

Treball multidisciplinari sobre la lectura en què es fa un ús creatiu del llenguatge i s'integren diversos formats i gèneres. A partir d'una història-guió (basada en personatges de conte) es treballa tant la guionització com l'ambientació escènica, gràfica i musical.

Autor/s: Escola Collaso i Gil (Barcelona)
    Títol: Tintín al Raval

Projecte que treballa el còmic com a via d'accés al llenguatge audiovisual i que se centra en els protagonistes del còmic de Tintín, amb el Raval com a escenari. El treball permet la integració de l'alumnat en els processos d'aprenentatge i connecta el món de la imaginació amb un entorn de proximitat, el barri.

Educació secundària obligatòria
    Autor/s: Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona)
    Títol: Transferència de llenguatges. Un tomb pel graffiti, el còmic, els micro-relats i la videocreació

Experiència interdisciplinària en què, a partir del grafit, l'alumnat treballa la transferència de llenguatges i les seves especificitats. El projecte educatiu engloba el grafit, el còmic, la creació de textos i la videocreació.

Autor/s: Institut El Cairat (Esparreguera)
    Títol: Ràdio EsCairats: sis anys al servei de la comunitat educatiu de l'INS El Cairat

Programa de ràdio setmanal d'una hora de durada amb una trajectòria de sis anys i que compta amb la participació activa de l'alumnat en la seva elaboració. El projecte incorpora diversos formats, com ara les lectures dramatitzades o les entrevistes.

Autor/s: Judit Mompín, Gil Pratsobrerroca, Ariadna Rovira i Ferran Vilà (Col·legi Sant Miquel dels Sants, Vic)
    Títol: Trastorns alimentaris: quant pesa la teva llibertat?

Desenvolupament per part de l'alumnat d'una campanya de publicitat preventiva sobre els trastorns alimentaris. El projecte ha permès a l'alumnat a aprendre a utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació per dissenyar l'storyboard y enregistrar i editar l'espot.

Autor/s: Carles Dorado Andreu (Institut Jaume Mimó-Cerdanyola del Vallès)
    Títol: El videoclip musical com a format promocional de comunicació audiovisual: les noves possibilitats de difusió per la xarxa

Treball de recerca sobre el videoclip que consta d'una part teòrica i una part pràctica que consisteix en el muntatge i la producció d'un videoclip musical de qualitat. S'utilitza com a plataforma de difusió promocional i s'analitza l'impacte posterior mitjançant les xarxes socials.

Autor/s: Lluïsa Vigas, Maria Josep Gámez i Maribel García (Escola Giroi - La Garriga)
    Títol: Crispetes. Un projecte d'educació audiovisual i integració comunitària

Iniciativa trasversal i cooperativa en què participa l'alumnat, el professorat, les famílies i el teixit associatiu del municipi i que consisteix en el disseny, la producció i la difusió d'un film que integra quatre curtmetratges.

Autor/s: Cèlia Pasadas i Marta Calm (Institut La Garrotxa - Olot)
    Títol: Ull, canvi i acció. Txaló-Txaló: gravant amb els cinc sentits

Projecte educatiu i vital amb una trajectòria de sis anys en què es treballa el fet migratori i la interculturalitat mitjançant el llenguatge audiovisual. El producte final és un reportatge que narra el retorn d'un alumne al seu país d'origen, l'Índia, acompanyat dels seus companys de classe.

X Convocatòria dels premis "el CAC a l'escola"
X Veredicte dels premis "el CAC a l'escola"