VII Premis El CAC a l'escola

Educació infantil i primària cicle inicial
    Autor/s: Escola Pública Circell (Moja-Olèrdola)
    Títol: La caixa dels desitjos
    Resum: Es presenta un treball on els nens i les nenes del cicle participen en un taller d'imatge i so; implica diverses àrees curriculars i es recorre a una metodologia analítica i experimental amb una fase posterior de creació pròpia.

Autor/s: Escola Josep Dalmau Carles (Girona)
    Títol: La ficció: curts, animacions i trucs de càmera
    Resum: Es presenta un projecte on els nens i nenes de cicle inicial treballen la ficció audiovisual, tot potenciant la capacitat perceptiva, analítica i creativa de les imatges.

Tercer premi
    Autor/s: CEIP Bordils (Bordils)
    Títol: Història de l'escola: entrevistes
    Resum: Treball audiovisual relacionat amb la història del centre en el seu 75è aniversari; en el projecte s'integren diversos nivells educatius i àmbits.

Autor/s: Escola Josep Pallach (Figueres)
    Títol: La publicitat

Els alumnes de cicle superior d'aquest centre desenvolupen un treball molt complet sobre la publicitat, integrant diverses àrees del currículum i tenint en compte la percepció, l'anàlisi i la producció d'una forma original i ben treballada.

Autor/s: Escola Sant Josep Oriol (Barcelona)
    Títol: Una nova mirada
    Resum: Projecte de comunicació intercicles on, gràcies a la producció audiovisual a través del vídeo i de la pissarra digital, s'arriba a interactuar amb els nens i les nenes de P5 a llengua anglesa.

Tercer premi
    Autor/s: CEIP Gayarre (Barcelona)
    Títol: Millorem el pati de l'escola
    Resum: Treball innovador que fa ús dels mitjans audiovisuals per reflexionar i participar en un procés de millora del pati de l'escola. Es relaciona l'educació en comunicació amb processos participatius i de millora de l'entorn.

Educació secundària obligatòria - primer cicle
    Primer premi: Desert
    Autor/s: IES de Reus (Reus)
    Títol: Ràdio a l'escola
    Resum: Premi atorgat ex aequo. Es premien dos projectes sobre ràdio a 1r d'ESO A i 2n d'ESO que presenten el treball previ abans de la producció i la tasca d'equip fins arribar a les realitzacions de programes relacionats amb les diverses àrees curriculars.

Tercer premi
    Autor/s: IES Maragall (Barcelona)
    Títol: Making films
    Resum: Treball realitzat a l'assignatura optativa en anglès on es fa palesa la formació completa en el món audiovisual tant pel que fa a la recepció i l'anàlisi com a la producció. Es presenten diversos continguts per a la millora de la competència comunicativa audiovisual.

Educació secundària obligatòria - segon cicle
    Autor/s: IES la Garrotxa (Olot)
    Títol: Projecte audiovisual al Marroc
    Resum: Projecte d'apropament al Marroc a partir d'un documental on s'utilitza l'audiovisual com a eina per a conèixer i per a interpretar altres realitats, com a resultat d'un treball creatiu previ de comunicació audiovisual.

Autor/s: IES El Cairat (Esparreguera)
    Títol: Ràdio EsCairats
    Resum: Proposta radiofònica per donar a conèixer i difondre el treball de les diferents àrees curriculars. S'utilitzen els mitjans audiovisuals com a vehicle de comunicació amb l'entorn local i per a la difusió del treball i de les activitats del centre.

Tercer premi: Desert

Autor/s: Raquel Lisbona Ortega (Escola Pia Santa Anna - Mataró)
    Títol: Ensenyar i aprendre ciència a través de l'anàlisi audiovisual de la ciència ficció
    Resum: A partir de l'anàlisi audiovisual de diversos films de ciència ficció i mitjançant una aula virtual, es qüestionen situacions científiques majoritàriament físiques. Es vincula l'experiència científica amb el cinema comercial més proper als joves i la seva difusió mitjançant la xarxa.

Autor/s: Cristina Ronquillo Muñoz (IES Jaume Mimó - Cerdanyola del Vallès)
    Títol: Diane Arbus, lletgesa a l'art?
    Resum: Treball de recerca sobre la fotògrafa Diane Arbus; es reflexiona sobre l'artista i el concepte de la lletgesa en l'art recollit en la seva obra i la producció posterior.

Tercer premi
    Autor/s: Laura Jiménez Valencia (IES Jaume Mimó - Cerdanyola del Vallès)
    Títol: Eadweard James Muybridge: el fotògraf del moviment
    Resum: Treball de recerca sobre el fotògraf James Muybridge; presenta una visió històrica de la fotografia i el moviment i la seva interpretació creativa a partir dels estudis fets.

Quart premi
    Autor/s: Oriol Amargant i Bosch (IES Castell d'Estela - Amer)
    Títol: Apropament a la divulgació científica i realització d'un audiovisual de ciència i cuina

Treball de recerca on es relacionen la divulgació científica i la comunicació audiovisual. Es treballa la recepció, l'anàlisi i la difusió a partir dels mitjans de comunicació i la divulgació científica.

Autor/s: Francesc Gaya Amorós i Roser Trilla Fusté (Centre d'Educació Especial Siloé - Mollerussa)
    Títol: La comunicació audiovisual amb alumnes amb discapacitat intel·lectual

En aquest projecte global d'educació l'ús de l'audiovisual amb alumnes amb discapacitat intel·lectual estimula la seva capacitat de saber mirar i escoltar el món que els envolta, convertint-los en protagonistes del fet comunicatiu.

Autor/s: Neus Garriga Verdaguer i Anna Pinyol Daví (CEIP Turó del Cargol - Barcelona)
    Títol: Com podem comunicar les nostres notícies?
    Resum: Es tracta d'una proposta globalitzadora basada en la metodologia de projectes; s'utilitza l'educació en comunicació audiovisual com a mitjà principal per al desenvolupament d'aquesta.

Tercer premi
    Autor/s: Estel Marín Cos i Jaume Ferrete Váquez (CEIP Joaquim Ruyra - Barcelona)
    Títol: Escenes sonores del nostre barri
    Resum: Projecte basat en el so com a eina de reflexió i coneixement de l'entorn; aposta per la reflexió a partir d'elements sonors i visuals i la seva manipulació.

VII Convocatòria dels premis "el CAC a l'escola"
VII Veredicte dels premis "el CAC a l'escola"