VI Premis El CAC a l'escola

VI Premis CAC a l'escola
    Educació infantil i primària cicle inicial
    Autor/s: CEIP Angeleta Ferrer (Mataró)
    Títol: Va de cine
    Resum: Activitat d'aula protagonitzada per alumnes d'Infantil 4 anys amb la col·laboració d'alumnes de 6é de Primària on es tracta la temàtica del cinema.

Autor/s: CEIP Josep Dalmau Carles (Girona)
    Títol: La informació: les notícies en diferents mitjans
    Resum: Presenta un treball d'aula on l'alumnat d'Infantil 3 anys a 2n de Primària aprèn a treballar un programa informatiu a través de diferents mitjans, televisiu, radiofònic i premsa escrita.

Tercer premi
    Autor/s: CEIP Labandària (Sant Andreu de Llavaneres)
    Títol: La publicitat

Treball d'anàlisi, reflexió i producció amb alumnes d'Infantil i Primària, sobre la publicitat de les joguines en el període escolar prenadalenc.

Autor/s: CEIP 21 d'abril (L'Aldea)
    Títol: Quin és l'impacte audiovisual en el nostre alumnat?

Els alumnes de 6è de Primària investiguen l'impacte que tenen els diferents mitjans de comunicacio en tot l'alumnat del centre; també es duen a terme activitats pedagògiques que treballen diversos tipus de continguts audiovisuals.

Autor/s: CEIP Cossetània (Vilanova i la Geltrú)
    Títol: Alguna Resposta Cossetana? (ARC)
    Resum: Elaboració d'un programa televisiu en totes les seves fases per part dels alumnes de 3r de Primària, des del coneixement previ del mitjà i del seu llenguatge i opcions així com l'elaboració de guions, etc.

Tercer premi
    Autor/s: CEIP Castell d'Òdena (Òdena)
    Títol: La volta al món en 80 dies. La volta al món en 80 notícies? En 80 dies de notícies, podem donar la volta al món?
    Resum: Treball realitzat pels alumnes de 5è de Primària amb la finalitat de comprovar si els serveis informatius d'una televisió ofereixen als infants un ventall de notícies prou ampli per conèixer el món.

Educació secundària obligatòria - primer cicle
    Primer premi: Desert
    Segon premi: Desert
    Tercer premi: Desert

Educació secundària obligatòria - segon cicle
    Autor/s: Cooperativa Institució Montserrat (Barcelona)
    Títol: Taquilla oberta
    Resum: Activitat que consisteix en la producció d'una sèrie televisiva ambientada en la mateixa escola i en format podcast, que es publica periòdicament a través d'internet en el lloc web del centre.

Autor/s: IES Ítaca (Sant Boi de Llobregat)
    Títol: Food 4U
    Resum: Treball consistent en la realització d'un anunci per a la televisió que té com a finalitat sensibilitzar els joves sobre la importància d'una alimentació sana, variada i equilibrada.

Tercer premi: Desert

Autor/s: Daniel Reina Ginés (IES Jaume Mimó - Cerdanyola del Vallès)
    Títol: Cinema d'avantguarda
    Resum: Treball de recerca amb dues parts, una primera on es parla dels moviments avantguardistes dels segles XIX i XX, i una pràctica amb 8 curtmetratges on es caracteritza cadascun dels moviments explicats.

Autor/s: Clàudia Barberà Miró (IES Sant Just Desvern - Sant Just Desvern)
    Títol: Un tast de surrealisme
    Resum: Presenta un treball de recerca on es fa un repàs històric del moviment surrealista i un resum de les biografies de Pablo Neruda i Salvador Dalí, seleccionant algunes de les seves creacions per a utilitzar-les desprès en la producció audiovisual que es presenta.

Tercer premi
    Autor/s: Maria Aloy Figueras (Escola Pia de Terrassa - Terrassa)
    Títol: La música als anuncis
    Resum: Treball de recerca sobre la relació entre la música i la publicitat estructurat en dues parts, una primera amb informació teòrica relativa als dos àmbits tractats, i una part pràctica amb diversos exercicis, com ara una enquesta als alumnes per veure si es fixen més en la música o en la imatge dels anuncis.

Autor/s: Cristina Raduà i Imma Rios (CEIP Santa Anna - Castellvell)
    Títol: Petits reporters
    Resum: Es presenta un treball on els nens i nenes d'educació infantil, fent de petits reporters, treballen les competències comunicatives, tant la lingüística com l'audiovisual, amb la implicació de les famílies i l'utilització de diferents mitjans en la seva realització.

Autor/s: Lluís Solé i Jordi Pagès (IES Rafael Campalans - Anglès)
    Títol: La ràdio per internet, un pont sobre les ones
    Resum: Projecte de creació d'una ràdio per internet en la què els alumnes desenvolupen les principals tasques de producció. Es treballen els diferents gèneres literaris com a fil conductor dels continguts del programa.

Menció
    Autor/s: Montserrat Martí i Alèxia Pedrerol (IES Baix Penedès Nord - La Bisbal del Penedès)
    Títol: Tonet Lero. L'home que volia volar.
    Resum: Presenta un treball d'adaptació audiovisual d'un conte de Josep Albanell. Es promou la lectura i el gust per la literatura mitjançant el llenguatge audiovisual.

Autor/s: Lourdes Agustí Font (Escola Marinada - Palau Solità i Plegamans)
    Títol: Conte: En Patufet

Muntatge audiovisual a partir d'un conte amb alumnes d'Infantil 3 anys. Introdueix de manera senzilla i eficaç els més petits del centre en el món audiovisual a través de la ficció.

Autor/s: Anna Rodón i Jordi Clusellas (IES Euclides - Pineda de Mar)
    Títol: Euclides TV
    Resum: Projecte de centre que treballa de forma transversal l'educació en comunicació audiovisual, tenint present els nous formats i suports, i des del nou marc curricular competencial.

VI Convocatòria dels premis "el CAC a l'escola"
VI Veredicte dels premis "el CAC a l'escola"