V Premis El CAC a l'escola

V Premis EL CAC a l'escola
    Educació infantil i primària cicle inicial
    Autor/s: CEIP Puig d'Arques (Cassà de la Selva)
    Títol: La televisió. Fem un concurs
    Resum: Treball d'anàlisi sobre els concursos televisius a través dels quals els alumnes hi descobreixen i en treballen tots els mecanismes. Se n'elabora un prenent en consideració totes les fases, des dels guions a l'execució.

Autor/s: CEIP Rocafonda (Mataró)
    Títol: Aprenem a partir d'un anunci

Com ja assenyala el títol del treball, a partir d'un sol anunci s'analitzen diferents aspectes comunicatius. Realitzen activitats interdisciplinàries que incorporen la comunicació oral, escrita, plàstica i audiovisual.

Tercer premi
    Autor/s: CEIP Labandària (Sant Andreu de Llavaneres)
    Títol: Infolabandària

Aquest treball aborda l'anàlisi de la informació als mitjans de comunicació fonamentalment televisió i internet, amb nens i nenes d'educació infantil. La metodologia és activa i general la participació directa dels alumnes.

Autor/s: CEIP Josep Pallach (Girona)
    Títol: El telenotícies

Els alumnes aprenen i treballen les diferents opcions que hi ha a l'hora de presentar un fet segons el punt de vista del mitjà, entre d'altres aspectes. S'elabora un informatiu en el qual s'incorporen elements com reconstruccions de l'escenari d'una notícia o corresponsals.

Autor/s: CEIP Dolors Monserdà-Santapau (Barcelona)
    Títol: Mirar i pensar davant la tele

Aposta global del centre d'integració de l'educació en comunicació audiovisual al currículum, incorporant l'àmbit familiar al grup de treball. Es treballa fonamentalment la televisió per tal de fomentar l'esperit crític amb els mitjans.

Tercer premi
    Autor/s: CEIP Josep Dalmau i Carles (Girona)
    Títol: La publicitat dins el context del PECA

Incorporació de la comunicació audiovisual al centre amb la publicitat com a eix vertebrador de tot el projecte. Es treballa a partir d'anuncis que els alumnes coneixen i no es limita a la reflexió sinó que també produeixen un anunci.

Educació secundària obligatòria - primer cicle
    Autor/s: IES Carles Vallbona (Granollers)
    Títol: L'opinió de l'alumnat sobre premsa i televisió com a fonts d'informació

En aquest projecte es treballa el llenguatge audiovisual des de difererents àmbits i mitjans, com ara la televisió, la ràdio i la premsa fins arribar a la producció d'un informatiu televisat.

Segon premi: Desert
    Autor/s: SES Teià (Teià)
    Títol: El món des d'una finestra
    Resum: Experiència interessant pel que representa incorporar la comunicació audiovisual a l'àrea de llengua castellana. S'avalua molt positivament el treball realitzat sobre el llenguatge dels mòbils.

Educació secundària obligatòria - segon cicle
    Primer premi: Desert
    Segon premi: Desert
    Tercer premi: Desert

Autor/s: Aina Soler Nogués (IES Castell d'Estela - Amer)
    Títol: Anàlisis de diferents anuncis de colònia i realització d'un spot publicitari

Treball que destaca pel fet d'utilitzar la publicitat no únicament com a element d'anàlisi sinó com a mitjà per a desenvolupar la creativitat dels alumnes. Destaca l'ús de la tècnica en la realització i el missatge final que publicita.

Autor/s: Clàudia Nogués Pérez (IES Celestí Bellera - Granollers)
    Títol: Mitjans de comunicació i esport

D'aquest treball destaca l'originalitat del tema escollit, ja que els esports tenen molt d'impacte entre els adolescents i no és un tema gaire tractat per la investigació. També realitza una recerca entorn de la presència de la dona en l'esport en els mitjans analitzats.

Tercer premi
    Autor/s: Clara Fontdevila (IES Pius Font i Quer - Manresa)
    Títol: De Disney a Les tres bessones

D'aquest treball destaca el plantejament així com el discurs que es va creant amb la incorporació de diferents aspectes sobre l'animació, així com el ritme que s'aconsegueix i l'aplicació de l'anàlisi comparativa.

Autor/s: Magda Blanes Orts
    Títol: Avaluació de la competència en comunicació audiovisual en finalitzar la primària. Instruments i validació.
    Resum: Treball fruit d'una llicència d'estudis del Departament d'Educació; és pioner perquè presenta una proposta d'instruments avaluatius sobre la comunicació audiovisual amb l'objectiu d'avaluar les competències audiovisuals dels alumnes.

Autor/s: Mercè Sanuy Burgués
    Títol: Literatura catalana i cinema. Proposta educativa d'incorporació en l'educació secundària de l'educació audiovisual.

D'aquest treball destaca la reflexió sobre les adaptacions literàries al cinema per tal de descobrir a l'alumnat el llenguatge cinematogràfic i la seva relació directia amb la literatura.

V Convocatòria dels premis "el CAC a l'escola"
 V Veredicte dels premis "el CAC a l'escola"