Edicions anteriors

V Premis El CAC a l'escola

V Premis EL CAC a l'escola
  Categoria A. Alumnat i Centres Educatius
    Educació infantil i primària cicle inicial
    Primer premi
    Autor/s: CEIP Puig d'Arques (Cassà de la Selva)
    Títol: La televisió. Fem un concurs
    Resum: Treball d'anàlisi sobre els concursos televisius a través dels quals els alumnes hi descobreixen i en treballen tots els mecanismes. Se n'elabora un prenent en consideració totes les fases, des dels guions a l'execució.

     Treball presentat

     Vídeo premiat

    Segon premi
    Autor/s: CEIP Rocafonda (Mataró)
    Títol: Aprenem a partir d'un anunci
    Resum:

    Com ja assenyala el títol del treball, a partir d'un sol anunci s'analitzen diferents aspectes comunicatius. Realitzen activitats interdisciplinàries que incorporen la comunicació oral, escrita, plàstica i audiovisual.

     Treball presentat

     Vídeo premiat

    Tercer premi
    Autor/s: CEIP Labandària (Sant Andreu de Llavaneres)
    Títol: Infolabandària
    Resum:

    Aquest treball aborda l'anàlisi de la informació als mitjans de comunicació fonamentalment televisió i internet, amb nens i nenes d'educació infantil. La metodologia és activa i general la participació directa dels alumnes.

     Treball presentat

     Vídeo premiat


    Educació primària cicle mitjà i cicle superior
    Primer premi
    Autor/s: CEIP Josep Pallach (Girona)
    Títol: El telenotícies
    Resum:

    Els alumnes aprenen i treballen les diferents opcions que hi ha a l'hora de presentar un fet segons el punt de vista del mitjà, entre d'altres aspectes. S'elabora un informatiu en el qual s'incorporen elements com reconstruccions de l'escenari d'una notícia o corresponsals.

     Treball presentat

     Vídeo premiat

    Segon premi
    Autor/s: CEIP Dolors Monserdà-Santapau (Barcelona)
    Títol: Mirar i pensar davant la tele
    Resum:

    Aposta global del centre d'integració de l'educació en comunicació audiovisual al currículum, incorporant l'àmbit familiar al grup de treball. Es treballa fonamentalment la televisió per tal de fomentar l'esperit crític amb els mitjans.

     Treball presentat

     Vídeo premiat

    Tercer premi
    Autor/s: CEIP Josep Dalmau i Carles (Girona)
    Títol: La publicitat dins el context del PECA
    Resum:

    Incorporació de la comunicació audiovisual al centre amb la publicitat com a eix vertebrador de tot el projecte. Es treballa a partir d'anuncis que els alumnes coneixen i no es limita a la reflexió sinó que també produeixen un anunci.

     Treball presentat

     Vídeo premiat


    Educació secundària obligatòria - primer cicle
    Primer premi
    Autor/s: IES Carles Vallbona (Granollers)
    Títol: L'opinió de l'alumnat sobre premsa i televisió com a fonts d'informació
    Resum:

    En aquest projecte es treballa el llenguatge audiovisual des de difererents àmbits i mitjans, com ara la televisió, la ràdio i la premsa fins arribar a la producció d'un informatiu televisat.

     Treball presentat

     Vídeo premiat

    Segon premi: Desert
    Tercer premi
    Autor/s: SES Teià (Teià)
    Títol: El món des d'una finestra
    Resum: Experiència interessant pel que representa incorporar la comunicació audiovisual a l'àrea de llengua castellana. S'avalua molt positivament el treball realitzat sobre el llenguatge dels mòbils.

     Treball presentat

     Vídeo premiat


    Educació secundària obligatòria - segon cicle
    Primer premi: Desert
    Segon premi: Desert
    Tercer premi: Desert

    Educació secundària postobligatòria
    Primer premi
    Autor/s: Aina Soler Nogués (IES Castell d'Estela - Amer)
    Títol: Anàlisis de diferents anuncis de colònia i realització d'un spot publicitari
    Resum:

    Treball que destaca pel fet d'utilitzar la publicitat no únicament com a element d'anàlisi sinó com a mitjà per a desenvolupar la creativitat dels alumnes. Destaca l'ús de la tècnica en la realització i el missatge final que publicita.

     Treball presentat

     Vídeo premiat

    Segon premi
    Autor/s: Clàudia Nogués Pérez (IES Celestí Bellera - Granollers)
    Títol: Mitjans de comunicació i esport
    Resum:

    D'aquest treball destaca l'originalitat del tema escollit, ja que els esports tenen molt d'impacte entre els adolescents i no és un tema gaire tractat per la investigació. També realitza una recerca entorn de la presència de la dona en l'esport en els mitjans analitzats.

     Treball presentat

    Tercer premi
    Autor/s: Clara Fontdevila (IES Pius Font i Quer - Manresa)
    Títol: De Disney a Les tres bessones
    Resum:

    D'aquest treball destaca el plantejament així com el discurs que es va creant amb la incorporació de diferents aspectes sobre l'animació, així com el ritme que s'aconsegueix i l'aplicació de l'anàlisi comparativa.

     Treball presentat

   Categoria B. Professorat
    Professorat
    Primer premi
    Autor/s: Magda Blanes Orts
    Títol: Avaluació de la competència en comunicació audiovisual en finalitzar la primària. Instruments i validació.
    Resum: Treball fruit d'una llicència d'estudis del Departament d'Educació; és pioner perquè presenta una proposta d'instruments avaluatius sobre la comunicació audiovisual amb l'objectiu d'avaluar les competències audiovisuals dels alumnes.

    Treball presentat

    Segon premi
    Autor/s: Mercè Sanuy Burgués
    Títol: Literatura catalana i cinema. Proposta educativa d'incorporació en l'educació secundària de l'educació audiovisual.
    Resum:

    D'aquest treball destaca la reflexió sobre les adaptacions literàries al cinema per tal de descobrir a l'alumnat el llenguatge cinematogràfic i la seva relació directia amb la literatura.

     Treball presentat


  V Convocatòria dels premis "el CAC a l'escola"
 V Veredicte dels premis "el CAC a l'escola"


Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)

  • Carrer dels Vergós, 36-42 
  • 08017 Barcelona


Contacte

  • Tel. 93 557 50 00 
  • Fax. 93 557 50 01