Edicions anteriors

IV Premis El CAC a l'escola

Categoria A. Alumnat i Centres Educatius
Educació infantil i primària cicle inicial
    Primer premi
    Autor/s: CEIP Canovelles (Canovelles)
    Títol: Fem les paus
    Resum:

    S'ensenya a l'alumnat a aprendre a veure els anuncis de la televisió amb esperit crític i a descobrir les possibilitats de manipulació i de transformacióque tenenles imatges dels anuncis publicitaris.

      Treball presentat

      Vídeo premiat

    Tercer premi: Desert

Educació primària cicle mitjà i cicle superior
    Autor/s: CEIP Bordils (Bordils)
    Títol: Teletercero
    Resum:

    Treball dirigit a la producció d'un informatiu. Els alumnes aprenen a tenir esperit crític en l'elecció de notíciesseguint els criteris informatius de les televisions; també treballen la part tècnica de gravació i edició.

     Treball presentat

     Vídeo premiat

    Tercer premi
    Autor/s: CEIP d'Alfés (Alfés)
    Títol: La màgia de la imatge
    Resum:

    Treball que experimenta com la imatge ens pot fer veure el que no és, i desvetllar en els nens i nenes el sentic crític del que veuen a la televisió mitjançant la creació de petits curts que inclouen trucselementals de la imatge.

     Treball presentat

     Vídeo 1

     Vídeo 2

     Vídeo 3


Educació secundària obligatòria - primer cicle
    Primer premi: Desert
    Segon premi: Desert
    Tercer premi: Desert

Educació secundària obligatòria - segon cicle
    Primer premi
    Autor/s: IES Collserola (Barcelona)
    Títol: Llegir i escriure paraules - Llegir i escriure imatges
    Resum:

    Presenta un treball d'adaptació a les aules dels materials del CACCom veure la tv?per tal d'introduir en el centre l'educació en comunicació audiovisual. Es donen eines als alumnes per convertir-se en consumidors responsables de la televisió amb esperit crític.

     Treball presentat

    Segon premi: Desert
    Tercer premi: Desert

Educació secundària postobligatòria
    Segon premi
    Autor/s: IES Guissona (Guissona)
    Títol: Anàlisi de les converses en programes televisius
    Resum:

    Treball de recerca que analitza les converses de diferents programes televisius. L'anàlisi el fa a través de la comprovació de programes que no respecten les normes de la conversa aplicades a la televisió.

     Treball presentat

    Tercer premi
    Autor/s: Nuestra Señora del Rosario (Barcelona)
    Títol: Panem et circenses
    Resum:

    Aproximació al fenòmen de la telerealitat, amb l'objectiu de contribuir a l'anàlisi crítica dels mitjans de comunicació i de suggerir propostes didàctiques per analitzar i treballar els continguts televisius.

     Treball presentat

     Vídeo premiat

Categoria B. Professorat
Professorat
    Primer premi
    Autor/s: Ramon Breu Pañella
    Títol: Elements per estudiar la telerealitat a secundària
    Resum:

    L'objectiu del treball és oferir una aproximació al fenòmen de la telerealitat, contribuir a l'anàlisi crítica dels mitjans feta des de l'educació obligatòria i suggerir propostes didàctiquesper treballar els continguts televisius.

     Treball presentat



  IV Convocatòria dels premis "el CAC a l'escola"
IV Veredicte dels premis "el CAC a l'escola"


Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)

  • Carrer dels Vergós, 36-42 
  • 08017 Barcelona


Contacte

  • Tel. 93 557 50 00 
  • Fax. 93 557 50 01